måndag 2 januari 2017

Inget hemmafrumateriel


Ja så var jag här igen. Skriver hellre blogginlägg än att ta tag i hushållssysslor. Att städa, hur tråkigt är inte det? Som att spackla och slipa vägg innan den ska tapetseras. Ett arbete som inte syns när allt är klart men som syns om man inte gör det. Så onödigt.. 

Jag kallar mig feminist. Men undrar om mitt äktenskap verkligen är så jämställt som jag vill att det ska vara. Min make brukar få ta tag i det där tråkiga, för av någon outgrundligt anledning har jag aldrig ork för det.

Visserligen har jag närapå utmattningssyndrom för jag är konstant trött och saknar motivation till annat än att gå till jobbet. Ja, motivation till att gå till jobbet är väl lite överdrivet, men man får ju åtminstone lön för mödan. En lön som man inte riktigt har ork att spendera på sådant man tycker är roligt. Men förvisso pengar till det nödvändiga.. Ja och så får man lite socialt liv och utmaningar.

Eller nu ljuger jag. Jag har motivation till att träna. Det är ju kul. Men när jag jobbar, orkar jag inte vara motiverad till träning. Då biter jag ihop och går till gymmet ändå, för träning gör att jag känner mig mindre trött.

Min högsta önskan (förutom frisk familj, fred på jorden och allt det där andra som man nu ska önska om man är en sund och snäll medmänniska) är att maken blir hemmaman och därmed hinner och orkar göra det jag tycker är tråkigt.. Jojo, så jämställd är jag innerst inne ;-).. Men visst, han behöver också det sociala liv jobbet innebär, samt känna uppskattning för det han gör. Så ego är jag inte att jag missunnar honom det.

 Men önska får jag väl ändå göra ?

Ja, jag erkänner, jag är en udda fågel... eller så är jag sönderstressad  av livets motgångar så jag önskar mig ett ojämställt äktenskap till min favör.


Bildtext: Jag skrev en lista på det jag tänkte få gjort innan söndag. Ingenstans står det om något blogginlägg. Nå då kan jag stryka det som inte står på listan från listan :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar